Val

Min syster (hon som parkerar snett) skrev ett inlägg om LO:s valkampanj som i stort sett går ut på att smutskasta regeringen. Jag var inne på LO:s hemsida och kollade in den och det var en sak som jag speciellt reagerade på och nu har jag kopierat rakt av:
De lovade att minska
arbetslösheten.
Det blev fler än 120 000 fler
arbetslösa.

Det jag kan tycka är att det kom en finanskris nånstans där som drabbade hela världen i stort sett och jag kan faktiskt inte påstå att den krisen är Reinfeldts fel och visst man kan tycka att regeringen skulle ha gjort mer att rädda jobb. Jag är mer av den åsikten att om ett företag tillverkar dåliga produkter som ingen vill köpa så får man lite skylla sig själv. Jag syftar nu på Saab som kört ungefär precis samma saker i sina bilar de senaste 10 åren. Sen är det bara att inse att tillverkningsindustrin inte har någon framtid i detta höglöneland med invånare som inte vill betala för svensktillverkat när de kan köpa billigt Kina-tjafs. (detta är dock inget som nån vill erkänna).

Sen kan jag faktiskt hålla med om en del saker som LO tycker om den sittande regeringen, men om jag hade varit politiker eller dyligt så skulle jag ialf inte smutskasta motståndarsidan för det tyder bara på osäkerhet och att man faktiskt inte själv har någon bra lösning på problemet.

Nä att framlägga sina konkurrenters fel och brister är helt fel väg att gå. Det är bättre att lägga fram sina bra sidor och hur man vill lösa problemen. Sen hur jag kommer att rösta i höst har jag ingen aning om. Men det lutar åt Kalle Anka partiet eller så startar jag ett eget parti. Linda Rosing har ju gjort det så varför ska inte jag kunna det.

Detta är ialf lite av mina tankar om det hela. Jag kan också meddela att jag är oerhört dåligt insatt i politiken, men smutskastning sysslar man inte med.
Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker inte att de gör något annat än smutskastar varandra inom politiken nuförtiden. Det spelar ingen roll vilken sida det handlar om. En sak är dock säker med den sittande regeringen, de har utförsäkrat en jäkla massa sjuka människor. Människor som inte har en chans att hävda sig bland alla "vanliga" arbetslösa. Den sittande regeringen har ingen empati, ingen känsla för den lilla människan. För dem gäller endast att starkast vinner. Det är inget samhälle jag vill leva i alla fall.

2010-08-14 @ 00:23:07
URL: http://karusellflickanskrypin.blogspot.com

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0