Finans

Igår kväll så fick Daniel och jag för oss att spela finans. Normalt sett när vi spelar sällskapsspel så brukar jag 9 gånger av 10 förlora. Men denna gång såg det ut som om jag hade riktigt tur. För det ska ni veta att om jag vinner så är det på tur och när Daniel vinner är det strategi. Jag håvade in pengar som aldrig förr och lyckades komma över fina tomter och aktier. Pengar hade jag också. Sen kallade jag till bolagstämma för att ta över lite företagsgrupper. Företagsgrupperna lyckades jag få men då hade jag inte riktigt så mycket pengar man ska ha för att vinna. För er som inte spelar så mycket Finans kan jag säga att för att vinna ska man ha två kompletta företagsgrupper, dvs alla tomter och aktier i en färg och sen ha en miljon i cash. Jag hade cirkus 960000 i cash så vinsten var ju nära. Jag skulle bara komma runt ett varv och in i banken så var vinsten min. Men då fuskar Daniel till det och får massa aktieutdelning och köper tillbaka en hel företagsgrupp. Sen vann han. Den där jävla Daniel. Stryk skulle han ha haft. Till nästa gång ska jag ha en bättre strategi och sänka honom hårt från början.

Annars är jag redo att föda barn idag också.
Kommentarer

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0