FK

Igår så försökte jag få ihop papper till Försäkringskassan om att söka havandeskapspenning och det var inte de lättaste. Att beskriva sin arbetsdag och sen skriva hur man mår efter arbetet och varför man inte skulle klara av arbetet. Det är ju lättare sagt än gjort för tillfället eftersom jag i skrivande stund inte har några problem med att arbeta och eftersom det är min första graviditet så kan jag inte ens föreställa mig hur jag kommer att må sen. Däremot är jag 100 på att jag inte kan jobba in i det sista. För tydligen så måste man skriva en lååång uppsats om hur arbetssituationen är. För som det är nu har jag lite ont i ryggen och i fötterna, men det hade jag redan innan och jag får mer ont i ryggen när jag sitter ner än när jag arbetar just nu. Det sjukaste tycker jag är att söka HP så långt innan, det hade varit lättare att skicka in pappren när jag ville gå hem för då kan jag beskriva hur min dag är och varför jag inte skulle klara av att arbeta. Nä när nästa barn kommer så får Daniel vara preggo, han verkar villig för då får han vara hemma längst.

Idag blir det jobb 10-19 med allt vad det innebär och på onsdag får jag lön och den ser jag framemot. Det är ganska skralt på kontot just nu tror jag. Jag har inte vågat kika den senaste veckan.
Kommentarer
Postat av: Ella

Jag evrkar få säga detsamma!!



Grattis :)

2010-08-20 @ 16:04:36
URL: http://jagkallasella.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0