Ordblogg

Nu blir det en sån där tråkig ordblogg. Idag har jag varit ledig och det har varit riktigt skönt. Eftersom det har spöregnat större delen av dagen så har det blivit inneaktiviteter. Så jag har dammsugit nedervåningen och dammat i köket och torkat skåpluckor. Det gäller ju att passa på medans man kan. Nu väntar jag på att hanen ska komma hem så jag får lite kvällsmat i kroppen. Jag är ju hungrig nu. Inte om en timme.

Imorgon är det jobb igen, men jag har kommit fram till att med lite tur så jobbar jag bara två helger till detta år. Kanske tre med otur men inte mer. Det är något som jag ser framemot. För nu har jag jobbat ungefär varannan helg de senaste 8½ åren och det börjar kännas tröttsamt. Så mer helger till mig.

Annars ser jag mycket framemot att bli mamma, eller för det mesta ialf. Ibland blir jag lite skräckslagen och funderar på vad jag har gett mig in på. Inte få sova på nätterna, få betydligt mindre pengar kvar efter lönen, inte åka iväg när man känner för det, fixa barnvakt om man är bortbjuden osv. Men kanske mest över att man blir en skitdålig mamma. Daniels del tvivlar jag inte ett dugg på, han kommer att bli en kanonbra pappa. Jag har ju sett honom uppfostra katterna. Mig lyssnar de inte på överhuvudtaget men Daniel behöver bara titta på de små liven så lyder de. Risken är väldigt stor att det blir samma sak med Baltasar så många gånger har jag funderat på att bara vara hemma en månad och sen får Daniel ta över så vi får snälla barn (och jag får sova på nätterna, då skyller jag på att jag ska jobba och lägger mig i gästrummet). Men för det mesta så tycker jag att det ska bli jättekul och spännande. Fast nästa gång får Daniel vara preggo, han måste ju också få möjligheten att känna ett litet liv växa inom sig i magen. Men tyvärr så är det nog rätt så omöjligt. Men hade det gått så hade han fått varit det.
Kommentarer
Postat av: josefine eriksson

Ähh de där fixar du att bli mamma =D



Ja jag såg att de inte gick att kommentera så jag uppgraderade så nu går det! Tror du vaknar! Jag vaknade aldrig förut. Nu hör jag direkt! De är en instinkt man får lovar =D

2010-08-25 @ 20:56:00
URL: http://josefineflin.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har ett preggo bälte som är bra när man har foglossningar. Det håller ihop bäckenet. Du kan prova det om du vill.

2010-08-25 @ 20:58:41

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0