Kön på barn

Nu för tiden så är det ju väldigt vanligt att man kollar könet på barnet som ligger i magen om man är gravid. Det är inget fel med det och folk får göra precis som de vill i den frågan. Daniel och jag valde att inte kolla. Det var ingen av oss som var så speciellt sugen på det. Men det som stör mig i denna fråga är att folk frågar hela tiden. Nu har jag absolut ingenting emot att folk som jag har en relation till frågar som familj, vänner, arbetskamrater osv. Men när det kommer till helt okända människor. Här om dagen när jag arbetade så stod jag i kassan och det händer ju att en del gratulerar och frågar när det är dags och det är jätteroligt tycker jag. Likaså kommentarer om jag ätit för många hamburgare. Men sen när de frågar om jag vet vilket kön det är, så kan jag känna att det ska väl den personen skita i. De brukar få ett kort nej tillbaka, nästa gång ska jag nog säga att det är en ostbåge doppad i choklad alternativt hamburgare. Är det verkligen intressant att veta vilket kön bebisen har i magen om man inte har en relation till personen man frågar. Det skulle aldrig falla mig in att fråga en person som jag inte känner.

Nåväl detta var mina tankar om det hela och jag lovar att nästa okända person som frågar om jag vet vilket kön det blir på bebisen kommer jag nog helt ärligt talat be att fara åt helvete för det har inte den personen med att göra.
Kommentarer
Postat av: Amanda

Vi kollade inte heller könet och jag känner igen det där med att alla frågar!



Hoppas att du mår bra för övrigt. Skönt att du får gå hem från jobbet snart och vila upp dig :)

2010-11-06 @ 17:02:41
URL: http://amandalagerquist.blogspot.com
Postat av: Josefine Eriksson

Nej vi kollade ju inte heller.

Men de förstår jag. Skulle jag också tycka att de ska personen skita i!

2010-11-13 @ 09:32:33
URL: http://josefineeriksson.com

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0