Gårdagen

Igår var ju som sagt Knugen på besök i Askersund och Örebro. Då jag jobbade när han var i Askersund och sen var på kalas och kräftskiva när han var i Örebro så missade jag honom. Däremot så hade jag och min kollega som jag stod i driven med igår stora förhoppningar om att Kungen skulle komma och handla mat av oss där. Men tji fick vi, ingen kung som var sugen på Donkan mat. Fast hade han kommit så hade vet jag knappt vad jag skulle ha gjort, men en autograf skulle jag ha tiggt till mig. Det skulle ha stått något liknande; till Madeleine från Kungen.

Sen efter allt kungatrånande så blev det kalas och kräftskiva i Kumla. Det var Daniels systerdotter som fyllde 15. Sen åts det kräftor och det var gott och mätt blev jag för ovanlighetens skull. För så mycket kräftor som jag åt igår har jag nog aldrig ätit. Jag brukar tröttna efter ett tag (läs bli onykter och kan inte skala kräftorna) men nu i år kör jag ju en helvit sommar. Däremot så kom jag och Daniels syskonbarn fram till att nån av Daniels syskon får skaffa sladdbarn så Baltasar får lite jämnåriga kusiner på den sidan.

Denna dag bjuder först på loppis i Sannahed och sen blir det jobb 11-20. Kanske inte favorittiden att jobba men jag ska nog överleva. Jag slipper ju att stänga och då är jag nöjd. Daniel ska däremot klippa gräset här hemma. Det är något som jag ser framemot.
Kommentarer
Postat av: pelle

Eller varför inte en autograf från Madde? "Till min namne" hade hon kunnat skriva ;D

2010-08-22 @ 15:01:38
URL: http://pellespersonliga.se

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0