Hemma igen

Då var man hemma efter ett dygn i Värmland. För er som missat det så var Daniel och jag och bodde på Länsmansgården i Sunne. Det var en trevlig herrgård som jag kan rekommendera att besöka. Dock så var det nånting i rören på rummet som susade så det var inte helt lätt att sova och hela min dag har varit förstörd av min rubbade nattsömn. Att vara vaken en timme på natten är inte min grej. Hur det ska gå som förälder vet jag inte. Jag börjar på att överväga att Daniel får vara hemma all föräldraledighet så kan jag sova i lugn och ro i gästrummet.

Middagen igår på herrgården bestod av rödingfilé med kantareller och det var hur gott som helst. Bara den maten var värd hela besöket. Förrätten och efterrätten var helt okej men inte i samma klass.

Nu idag så har vi paddlat kanot, för mig var det premiär på det i mitt 28-åriga liv. Det gick över förväntan, ingen av oss ramlade i vattnet och vi slog inte ihjäl varandra.

På vägen hem och även lite på vägen dit så stannades det på en del loppisar. Mer om fynden kommer senare när jag har tagit lite kort på dom och fått in dom i datorn. Sen fick vi även för oss att stanna och leta kantareller efter vägen. Som vanligt så gick det lite halvbra men det ska nog räcka till en omgång sås så imorgon blir det älgbiffar med kantarellsås. Det blev även ett stopp på Bergvik som är Karlstads motsvarighet till Marieberg och jag förstår värmlänningarna om de kommer till Närke istället. Bergvik kändes på sina ställen lite 80-tal och utbudet var väl inte det största. Men de största kedjorna fanns på plats så det går väl ingen större nöd på dom.

Nu till er som orkat ta er igenom texten så kommer bilder.



På bilderna ser ni Daniel fula sig och sen mig som paddlar kanot. Det vita stora huset är länsmansgården och i den röda längan så låg vårat rum. Tyvärr så ville inte solen infinna sig när vi paddlade. Den kom när vi satt i bilen på väg hem.
Kommentarer

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0