FK

Ja Försäkringskassan vad ska man säga om dom? Jag ringde ju förut på förmiddagen och pratade med en rätt så trevlig tjej/tant. Anledningen till att jag ringde var att jag väntade på besked om min HP (havandeskapspenning) och hon knapprade på datorn och fick fram uppgifter. Som jag hade väntat mig så hade jag avslag, men det var inte det värsta utan att ärendet var klart den 8 september och jag har inte fått något besked. Anledningen till att jag inte ringt tidigare är ju att man har hört att de har långa handläggningstider. Så nu är jag grinig på dom för att jag inte har fått något besked. Sen kan de ju vara Posten som har slarvat bort det hela. Däremot tänker jag inte överklaga av olika anledningar, dels för att jag är lat och sen för att det just nu fungerar över förväntan att arbeta heltid och skulle det bli ohållbart att arbeta pga smärta så får jag sjukskriva mig istället. Planen just nu är att ta mammadagar from 15 november. Skulle jag inte klara av att jobba fram till dess så får jag lösa det då. Men som sagt i skrivande stund går det över förväntan att servera burgare som preggo. Jag känner att jag vill lägga energi på andra saker än att bråka med Försäkringskassan och just nu har jag inte speciellt ont heller.

Däremot så stallde jag mig på vågen förut och den visar just nu +10kg så med andra ord så visar den på ca 75kg. Så nu får jag bara gå upp 5kg till. Hur det nu ska gå vet jag inte eftersom dessa 10kg enbart sitter på magen och inte någon annanstans.

Lunchen med Jonna var rolig, mycket minnen och sen såklart en hel del bebissnack och en del annat såklart också. Tyvärr så syns man ju inte oftare av olika anledningar, men det får vi kanske styra upp nu när vi är mammalediga bägge två snart.

Ikväll blir det myyyyyyyyyyyyys.
Kommentarer
Postat av: Josefine Eriksson

Nu sista två veckorna har jag gått upp 2 kg vatten ungefär.. Sista veckorna gå man upp mycket i vatten Inte alla men många... men de kissar man ut sen =)

2010-10-08 @ 09:58:09
URL: http://josefineeriksson.com

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0