Sämsta gravida kvinna.

Jag måste vara den i särklass mest sämsta gravida kvinna. Inte så att jag röker eller dricker alkohol eller tömmer kattlådan. Utan att jag hittills inte har läst en enda gravid bok, man får ju en från barnmorskan och den har jag tittat i en gång. Jag fick även ett gäng preggo-tidningar av en kompis och jag har hittills bläddrat i en och jag kan inte skylla på tidsbrist utan snarare ointresse av att läsa om gravida. Jag har inte tecknat nån gravid/förlossnings försäkring, behöver man det förresten? jag vet inte ens vad som ingår i en sån försäkring. Jag har inte satt mig in i hur föräldraförsäkringen fungerar helt, vi ska visserligen på informationsmöte i november, fast det känns lite sent. Jag är ialf mentalt förberedd på att vara utan pengar i några månader innan jag har fått in rätt papper. Jag sökte havandeskapspenning toksent kändes det som, så den lär väl vara färdigbehandlad lagom till förlossningen. Jag och Daniel har inte handlat en enda barnpryl än, förutom lite kläder och nu är det mindre än tre månader kvar. Fast vi har en barnvagn ialf. Alltid nåt. Vi tänker inte heller inreda något barnrum, känns onödigt då vi inte vill flytta upp på övervåningen och rummet kommer därför inte att användas. Jag och Daniel har typ inte tagit en enda magbild på mig, varken påklädd eller naken.

Som ni märker är jag en dålig gravid kvinna, men jag hoppas på att bli en dessto bättre mor som är tillgänglig för sina barn, eller förresten den biten får Daniel ta, jag börjar nog jobba efter tio dagar istället och bosätter mig i gästrummet så att jag får sova.
Kommentarer
Postat av: Stina

Man behöver inte fixa en massa bebisrum och skit innan ungen kommer - Baltazar lär ju ändå sova i erat rum och skulle ni nu inte ha fixat nån säng kan han sova hos er. Han kommer inte att sakna egen säng...Däremot kan jag verkligen rekommendera dej att iallafall försöka sätta dej in i alla bedövningar som finns, det kan inte vara kul att komma till förlossningen helt oförberedd när det gäller det. Sen säger jag bara: TA MAGBILDER!!

2010-09-21 @ 20:16:20
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/
Postat av: Stina

Hann inte skriva färdig...Jag tog knappt några magbilder med Elisia och jag saknar verkligen det och nu när det är dags för en till saknar jag bilder att visa för henne på hur min mage såg ut som gravid.



Och som sagt - läs på om bedövning, även om du inte vill ha, i stundens smärta kan alla ändra sej och det kan nog vara bra att veta vad man ska skrika efter. Vet att det hade nån informationskväll på USÖ när jag fick E där berättade de om lite av varje vad gäller förlossningen. Rekommenderas (även om den var tråkig).

2010-09-21 @ 20:18:45
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Glöm inte lägga till mig på bloglovin!
bloglovin

Namn:
Jag ska kommentera mer!

E-post

Blogg/Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0